Demo
Mis on demo eesmärk ja kes osalevad demol?
Agiilses arenduses on demo mõeldud selleks, et näidata erinevatele sidusrühmadele (inimestele, kes tellisid funktsionaalsuse või kellel on sõnaõigus selle täpses toimimises) ja huvilistele sprindi jooksul valminud muudatusi või funktionaalsusi.
See on mõeldud selleks et:
Esitada küsimusi
Teha ettepanekuid/täpsustusi
Jagada soove edasise arenduse kohta jms.
Ettevõtte demodel võib vastavalt demo sisule publik olla erinev - sõltuv sellest, millised funktsionaalsused sprindis valmisid.
Näiteks:
Kui töötad iseteeninduse rakendusega, siis on demo külalisteks tõenäoliselt klienditeeninduse esindajad, kes tahavad näha uusi funktsionaalsusi ning küsida küsimusi - hiljem tuleb neil oma töötajaid juhendada ning seetõttu peavad ka ise mõistma, mis toimub.
Kui oled teinud uue tabeli mõne firma raamatupidamissüsteemi, siis oleks mõistlik kutsuda demole ka raamatupidaja - kinnituse saamine, et kas tabel vastab nende ootustele ja vajadustele, mis kokku lepiti.
Kui töötad ettevõttes, mis pakub tarkvaraarendusteenuseid, siis on demosid tavaliselt koos kliendipoolsete esindajatega, kes olid arenduse tellijad.
Selle aine raames on demo külalisteks teised tudengid ning (abi)õppejõud, kes on seotud projektiga.
Mis on hea demo tunnused?
Heas demos:
Kõik funktsionaalsused töötavad ootuspäraselt (vt ka: demo-efekt)
Kõik kuulajad mõistavad, mida tehti.
Kuidas demoks valmistuda?
Lepi oma tiimiga kokku, mida näitate ja kes millist osa sellest esitleb.
Arvesta publiku teadmisega projekti osas. Kui näitad oma tööd inimestele, kes pole varem projektist midagi kuulnud, siis alusta kindlasti ka lühikese sissejuhatusega projekti ja selle üldise idee kohta.
Alusta suulise kokkuvõttega sellest, mida sprindi jooksul tegite – esitle sprindi eesmärki ja seda kuidas eesmärgi täitmine õnnestus. Seejärel näidake uusi funktsionaalsusi üksikasjalikumalt.
Arvesta publiku tehnilise teadmiste tasemega:
Meie aine raames valminud projektis võib eeldada, et kõik vaatajad teavad umbes sama palju kui sina või veidi rohkem.
Ettevõttes aga ei tea mõned demo külalised, mis on API või andmebaas. Sellisel juhul pead kohandama oma esitlusstiili vastavalt. Vastasel juhul tunnevad külalised end kõrvalejäetuna ja ei soovi tulevikus teie tiimi demosid enam vaadata.
Veendu, et rakendus töötaks enne esitlemist. Ära lase kuulajatel oodata ega vaadata sinu programmikäivituse logisid.
Kui demoks on vaja testkontosid või eraldi seadistust (nt peab andmebaasis olema mingi kindel seisund), siis tee see kõik enne demopäeva valmis.
Harjutage tiimiga tekst ning esitlemine korduvalt läbi - et demo oleks lühike, arusaadav ja hästi sujuv.