Retro

Mis on retro ja milleks on see vajalik?

Retro on järjekordne agiilse arenduse tava, mille tegemine toimub tavaliselt projekti lõpus ning sellel osalevad kõik tiimi liikmed. Meie projektide raames ootame teilt seda iga sprindi lõpus, et saaksite oma vigadest jooksvalt õppida.

Selle valmistamisel saab iga tiimiliige võimaluse avaldada arvamust selle kohta, mis läks hästi ning millised oleksid tulevikus arenemiskohad. Seejärel arutatakse ühiselt kõik teemad veel läbi ning jõutakse järeldusele, mida oleks vaja edaspidi muuta ja kuidas seda teha.

Eesmärgiks on vältida samade vigade kordumist edaspidistes projektides ning jätkata tegemast asju, mis osutusid kasulikuks.

Tööriistad retrode läbiviimiseks

Retro päriselus läbiviimisel kasutatakse tihti märkepabereid ja/või tahvlit. Kui aga tiim ei ole füüsiliselt ühes tiimis kasutatakse tihti Google Docs'i või mõnd spetsiaalset veebipõhist tööriista nagu https://easyretro.io/ (tegelikult on väga palju erinevaid variante, see on lihtsalt üks paljudest).

Peamine nõue on see, et kõik liikmed saaksid samaaegselt asju lisada ning näha, mida teised lisavad.

Küsimused, mida endalt retrot tehes küsida

Retrot võib läbi viia miteti, kuid iga tiimiliige peaks sisuakalt vähemalt vastama küsimustele:

Mis läks eelmine sprint hästi

ja

Millel on arenemisruumi? Kuidas seda parandada?

Näiteid asjadest, mis läksid hästi:

Example retro points of what went well

Näiteid asjadest, mis läksid halvasti:

Example retro points of what could be improved

Tulemuste analüüs ning tegevuskavade koostamine

Kui kõigil on olnud võimalus oma arvamust jagada arutage väljatulnud teemasid.

Arutelu käigus püüdke tuvastada:

  • Edukust soodustanud tegureid (mida tehti hästi),

  • Olulisemad arenemiskohad (kõige kriitilisemad või enim mainitud probleemid).

Muutke need võtmeteemad tegevuspunktideks. Tegevuspunktid peaksid olema:

  • Selged ja konkreetsed,

  • Teostatavad järgmise sprindi/uue projekti esietappde jooksul,

  • Määratud vastutajatega ja vajadusel ajakavaga.

Näiteks parandada suhtlust on halb tegevuspunkt - kuigi probleem on aus, on see liiga lai ja ebaselge. Hea tegevuspunkt oleks midagi nagu leppida kokku igapäevane tiimi check-in kell 10:00

Tegevuspunktide ülevaatamine

Retro ooksul peaks tiim vaatama üle eelmises sprindis/sarnases projektis kokku lepitud tegevuspunktid ja hindama, kas nendega sai tegeletud ning kas mõni nendest vajab veel täpsemat tähelepanu/arengut.